W dniu 22 września 2020 r. odbyło się zdalne
III Plenarne Posiedzenie Rady ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych w Cisco Webex Meetings, podczas którego m.in. został
przedstawiony aktualny statusu projektu RdsKSUR oraz dokonana została przez Członków Rady
analiza działań podejmowanych przez Radę.
Posiedzenie otworzył Prezes PIFS Piotr Piasecki, Animator i Przewodniczący Rady.
W ramach wprowadzenia Przewodniczący Rady poinformował o wynikach prac Rady w związku z pandemią, o wypracowaniu nowej struktury projektu w oparciu o zaktualizowany harmonogram prac i strukturę budżet projektu zaakceptowane przez PARP, a także
REKOMENDACJACH NADZWYCZAJNYCH Rady ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych z dnia 7 sierpnia 2020 r., które dotyczą ZAKRESU WSPARCIA SZKOLENIOWO-DORADCZEGO W ZAKRESIE ZWALCZANIA SKUTKÓW PANDEMII COVID-19 W RAMACH DZIAŁANIA 2.21 PO WER.
Od października br. realizowana będzie
AKADEMIA KOMPETENCJI NIEZBĘDNYCH W REALIZOWANIU ZDALNYCH USŁUG ROZWOJOWYCH - SERIA WEBINARIÓW.
Obecnie trwają prace nad
KODEKSEM Dobrych Praktyk (KDP) + STANDARDEM e-learningu. Standard po przekazaniu do PARP będzie miał charakter narzędzia publicznego.
Trwają zadania dot. realizacji REKOMENDACJI ZWYCZAJNYCH przyjętych podczas II posiedzenia Plenarnego Rady KSUR w dniu 17.06.2020 r. Wśród działań przewidziane są aktywowanie funkcjonujących GR, a także być może powołanie nowych Grup.
Kolejnymi tematami i działaniami podejmowanymi podczas III Posiedzenia Rady były:
- prezentacja i głosowanie nad przyjęciem nowych członków Rady
-
przedstawienie statusu projektu RdsKSUR oraz założeń projektu grantowego Popojutrze.2, z perspektywą pozyskiwania środków przez firmy z branży usług rozwojowych
- analiza aktualnej sytuacji w sektorze usług rozwojowych - indywidualne relacje przedstawicieli Rady ds. KUR dot. Sytuacji w ich środowisku: sytuacja ekonomiczna, ew. problemy, wyzwania, zmiany, ew. oczekiwania w stosunku do działań Rady
Następnie odbyła się
debata Członków "Czy czeka nas gruntowna zmiana modelu działania firm z sektora UR, czy zmiany wywołane trendami, a wzmocnione przez Covid, prowadzą do bezpowrotnej transformacji w sektorze edukacji (głównie poza formalnej)?"
Głównymi wątkami debaty były:
• Cyfryzacja i obawy sektora, a w tym dot. odbiorcy usługi i jego postawy oraz percepcji, przygotowania, wyposażenia, łącznie z wykluczeniem osób bez dostępu do narzędzi online,
• Obszar trenerski, czyli trenerzy, instruktorzy, edukatorzy i ich kompetencje pracy zdalnej, związanej nie tylko z technologiami, ale także z podzielnością uwagi i ich rolą w pracy z grupami umieszczonymi w nowych warunkach online. Przestrzeń do działań Rady w kontekście twardych kwalifikacji, a także miękkich popularyzowania wymiany wiedzy między nami, jak się to robi,
• Przestrzeń do przewidywania potrzeb kompetencyjnych klientów,
• Kompetencje zdalnego uczenia się uczestników, najtrudniejsze wyzwanie to jak zmienić uczącego się zdalnie,
• Korzystanie ze strumienia Systemu Rad Sektorowych, by zwiększyć siłę przebicia w kontaktach z Instytucjami, Agendami rządowymi, Uczelniami Wyższymi, co pozwoli na pracę nad problemami społecznymi.
Ostatnim elementem spotkania było omówienie zakresu dalszych prac Rady w 2020 oraz w 2021 r.
Prezentacja Popojutrze2