Na wstępie autor zauważa, iż dzięki pandemii zmiany, które mogłyby zająć lata lub dekady, stają się możliwe w bardzo krótkim czasie. Jednym z przykładów są wysiłki na rzecz rozwoju menedżerów. Następnie artykuł przedstawia trzy główne wnioski z ankiety wśród specjalistów ds. uczenia się i rozwoju, przeprowadzonej we wrześniu 2020 r. przez Varna Groupa. Jej celem było zrozumienie, jak wygląda rozwój menedżerów w organizacjach i jakie są skutki pandemii COVID-19.
Większa część rozwoju managerów będzie kontynuowana w 2021 roku w trybie online
W ankiecie zapytano, jaki procent szkoleń rozwojowych managera odbywa się w trybie stacjonarnym, synchronicznym online i asynchronicznym online. Porównano działania przed i podczas pandemii. Dodatkowo grupa ATD przeprowadziła ankietę dotyczącą planów na 2021 rok. Wyniki zostały przedstawione w tabeli:
Coaching jest największym priorytetem w dzisiejszym rozwoju managerów
Kolejne zadane pytanie dotyczyło działań na rzecz rozwoju managerów.
Spośród 11 podanych kategorii najwyżej oceniono coaching, zarówno jako najczęściej poruszany w działaniach rozwojowych managera, jak i jako najbardziej centralny element działań rozwojowych managera.
Psychologia motywacji jest kluczem do sukcesu managerskiego
W drugim i trzecim kwartale 2020 r. Gartner i NeuroLeadership Institute badali, jakie praktyki zarządzania przyniosły najwyższe zaangażowanie i wydajność pracowników w tych czasie pandemii. Wyniki obu badań ujawniły, iż managerowie i organizacje, którym udało się wydobyć jak najwięcej ze swoich pracowników, połączyli swoje wysiłki, aby
wykorzystać motywatory swoich pracowników. Firmy, które stawiają psychologię motywacji jako zasadę organizującą swoje wysiłki na rzecz rozwoju managerów, będą prosperować, gdy uwolnią pełny potencjał swoich pracowników.