Raport Gallupa: "State of the Global Workplace: 2021 Report"
Raport wskazuje na problem niskiego zaangażowania pracowników przedsiębiorstw. COVID nie wywołał tych zjawisk a jedynie je wzmocnił (45% ludzi twierdzi, że COVID znacząco wpłynął na ich życie). Pracownicy doświadczają negatywnych emocji złości, smutku. Towarzyszy im silny stres. Wg. Gallupa 20% pracowników firm było w 2020 zaangażowana w pracę i jest to spadek w stosunku do 2019. Do 2019 zaangażowanie monitorowane przez Gallupa regularnie rosło z 12% w 2009 do 22% w 2019 roku.
Niski/zmienny poziom zaangażowania przekłada się na trzy kwestie dotyczące sektora usług rozwojowych:
Pierwsza dotyczy samego sektora. Podmioty usług rozwojowych, jak podmioty innych branż mogą doświadczać kryzysu. Wśród pracowników sektora możemy mieć do czynienia nie tylko z mniejszym zaangażowaniem, ale również z problemami emocjonalnymi, stresem i przeciążeniem.
Drugim wyzwaniem może stać się organizowanie zajęć dla nisko i średnio zaangażowanych uczestników. Zwłaszcza w kontekście edukacji realizowanej zdalnie, w której dodatkowo trudniej jest utrzymać zaangażowanie. W rezultacie mogą być potrzebne dodatkowe metody i narzędzia budowania zaangażowania uczących się i przejmowania przez nich odpowiedzialności za uczenie się.
Trzecim elementem dotyczącym perspektywy potrzeb uczących się jest obszar ich potrzeb psychologicznych i społecznych, niezależnie od tematu szkolenia. Wiąże się to z kompetencjami społecznymi edukatora pozwalającymi na większą uważność na indywidualne potrzeby uczestników. Wyzwanie może dotyczyć wszystkich edukatorów bez względu na to jaki jest cel i obszar pracy. Po stronie edukatora może to wymagać umiejętności rozpoznania potrzeb i dopasowania metod pracy niezależnie od tego czy prowadzący jest specjalistą w tym zakresie.
Link do badania dostępny tutaj