Za nami VI Posiedzenie Rady ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych, które odbyło się zdalnie dnia 20 października 2021 r.
W czasie posiedzenia:
1. Przedyskutowaliśmy kwestię
wypracowania zmian w rekomendacjach Rady, impulsem były procesy zachodzące w sektorze oraz nowe regulacje umożliwiające rozliczanie w ramach projektu wsparcia zakupu wartości niematerialnych i prawnych.
W ocenie Rady rekomendacje są aktualne (zostały przyjęte na początku tego roku) i nie ma podstaw do korekt w trybie pilnym – prace przygotowawcze będą się toczyły w ramach Grupy Roboczej „Diagnozowanie potrzeb kompetencyjnych sektora”.
Oznacza to, że projekt wsparcia dla naszego sektora (w zakresie rekomendowanym przez Radę Sektorową), uruchamiany przez konsorcjum HRP Group i PIFS wystartuje z aktualnym zestawem rekomendacji (z 11.01.2021) https://www.rada.pifs.org.pl/index.php/rekomendacje-rady/
2. Andrzej Lech – Kierownik Grupy Roboczej „ Legislacja i ZSK” przedstawił zakres i treść „Projektu ustawy o realizacji zadań finansowych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027” -
tzw. Ustawy wdrożeniowej, projekt z dn. 8 września 20201, w zakresie mogącym mieć znaczenie dla działalności Rady.
3. Poruszyliśmy temat Raportu
„Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II”. Prof. Barbara Worek – Kierownik Grupy „Badania i BKL” zaprasza do zgłaszania uwag do przedstawionego raportu w terminie do 25 października pod linkiem:
BBKL w sektorze usług rozwojowych - formularz zgłaszania uwag.docx.
4. Piotr Piasecki podsumował
„Raport z monitoringu podmiotów funkcjonujących w sektorze”.
5. Ze spraw dotyczących funkcjonowania Rady:
  • Przyjęliśmy
trzech nowych Członków Rady:
    o Panią Annę Węglicką, Głównej Specjalistki Zespołu ds. Badań i Analiz w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Warszawie.
    o Pana Grzegorza Cygonika, Doradcę Zarządu Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych SA, członka Rady Nadzorczej Polskiej Unii Edukacyjnej,
    o Pana Adama Tatarowskiego, Prezesa Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych
i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM”,
Gratulujemy i cieszymy się na współpracę!
  • Przyjęliśmy
Plan Pracy Rady na rok 2021.
  • Omówiliśmy temat
kształtu Rady i kryteriów, według których przyjmowani
będą kolejni członkowie. W przypadkach uzasadnionych Rada rekomenduje Prezydium pozyskiwanie nowych członów spośród przedstawicieli instytucji parasolowych.
  • Poruszyliśmy temat
wyboru Wiceprzewodniczącego lub Wiceprzewodniczących Rady, aby „spluralizować” Prezydium Rady.
  •
Uruchomiliśmy głosowanie obiegowe dotyczące przyjęcia „Zbioru Dobrych Praktyk Usług Zdalnego Uczenia się”.
Obecnym Członkom Rady i gościom dziękujemy za udział i zaangażowanie.